Hoofdpunten
Meest gestelde vragen
Implementatie
-
Ik wil groep 1 tot en met 4 laten starten met Schriftcode, kan dat?
Ja, dat kan. Groep 1 en 2 laat u werken in de Schrijfvoorwaarden schriften. In groep 3 starten de kinderen met schrijfvoorwaarden en cijfers, zodat ook zij klaar zijn om daarna de letters aan te leren. In groep 4 laat u de kinderen eerst werken in het Oefenschrift 3-extra. Zij leren dan in versneld tempo de juiste lettervormgeving, zodat ze daarna verder kunnen in schrift 4.1.
-
Kan ik Schriftcode schoolbreed invoeren?
Dat kan, maar dan zullen de kinderen van groep 4, 5, 6, 7 en 8 eerst de Schriftcode letters aan moeten leren. Dat kan via het Oefenboek 3 Extra.
-
Waarom beginnen in groep 1 en 2?
In groep 1 en 2 leren de kinderen goed kijken, nauwkeurig werken, de juiste houding en de juiste pengreep. Ook leren ze door middel van kleuren en arceren om klein te werken.
-
Welk schrijfmateriaal wordt aangeraden?
In de kleutergroepen kleuren de kinderen met kleurpotloden, die goed geslepen zijn. Arceren (groep 1, 2, 3) en schrijven, vanaf groep 3 doen de kinderen met een dunne pen, maximaal 0,5.
-
Worden er potloden gebruikt bij het schrijven?
Schrijven doen de leerlingen met een pen met dunne punt. Potloden zijn geen schijfmateriaal, maar tekenmateriaal. Doordat de punt van het potlood slijt, wordt hij dikker en ongelijkmatiger. Nauwkeurig werken is daardoor moeilijk. Vanaf groep 3 dus alleen een pen met dunne punt.
-
Welke lettervolgorde houdt Schriftcode aan?
Schriftcode leert de leerlingen de letters van makkelijk naar moeilijk. In de kleutergroepen worden de kapitalen aangeleerd, zodat de kinderen hun naam al kunnen schrijven. Vanaf groep 3 worden eerst de rompletters, dan de stokletters en daarna de lusletters aangeleerd. Van makkelijk en vormgelijk naar moeilijk.
-
Welke liniatuur wordt gebruikt?
Doordat de kinderen in de kleuterklassen al leren om klein te werken, is een liniatuur met een romphoogte van 4 millimeter de juiste liniatuur in groep 3 en 4. Zodra de kinderen verder zijn kunnen ze een 3 mm liniatuur aan.
-
Heeft Schriftcode schriften met liniatuur?
Jazeker, er zijn schriften met een liniatuur van 4-4-4 en 3-3-3 mm te verkrijgen in deze webshop.
-
Zijn na groep 4 en 5 nog schrijflessen nodig?
Handschrift heeft een cruciale functie binnen het onderwijs en daarbuiten. Alhoewel er geen grote stukken tekst meer worden geschreven is een leesbaar handschrift belangrijk. Ook is aangetoond dat bij het studeren de stof beter beklijft als er geschreven aantekeningen worden gemaakt. De schrijflessen in Schriftcode zijn dan ook nooit lange naschrijfoefeningen, maar altijd betekenisvolle lessen met overdracht naar andere vakken. Bij Schriftcode blijven de schrijflessen interessant en waardevol.
-
De school heeft Veilig Leren Lezen, past Schriftcode daarnaast?
De lettervolgorde van VLL en Schriftcode is anders. Schriftcode gaat van makkelijk naar moeilijk. VLL start ook met de i, maar de tweede letter is de k, een van de moeilijkste letters om te maken, wat volgens Schriftcode niet logisch is. Maar VLL gebruikers kunnen zeker met Schriftcode werken. Daarvoor zijn er 2 mogelijkheden:
1. De kinderen starten in groep 3 met het schrift schrijfvoorwaarden en cijfers. Je stelt het schrijven dus even uit, zodat er bij het lezen de letters al zijn geïntroduceerd. Daarna start je met schrijven.
2. Je gebruikt de versie VLL in groep 3. Deze versie volgt de lettervolgorde van VLL. Je stapt dan af van de aanbevolen en logische volgorde.
-
Kunnen wij als school een presentatie krijgen van Schriftcode?
Zeker. Wilt u met het hele team geïnformeerd worden over Schriftcode en al uw vragen stellen? Naam contact met ons op en we maken een afspraak om op school langs te komen.
Account
-
Ik heb problemen met het aanmaken van mijn account, kan ik hulp krijgen?
Als u de webwinkel voor de eerste keer bezoekt, kunt u een nieuw account aanmaken. Bij een volgend bezoek logt u in met de door u ingevulde inloggegevens. Mocht u onverhoopt problemen ondervinden met het aanmaken van een nieuw account of met inloggen, neem dan contact op met de klantenservice.
-
Er staan verkeerde gegevens in mijn account. Kan ik die nog wijzigen?
Uw gegevens kunt u te allen tijde veranderen. Dit kan na het inloggen via de knop 'Mijn account'. U kunt echter niet de factuurgegevens wijzigen, hiervoor kunt u contact opnemen met de klantenservice.
-
Ik bestel zonder account maar moet wel veel gegevens invullen, waar dienen deze voor?
Om uw bestelling op het juiste adres af te kunnen leveren hebben wij uw adresgegevens nodig. Om u verder te kunnen informeren over de status van uw bestelling, het bevestigen van verzending alsmede uitlevering van digitale producten, gebruiken wij het door u ingevoerde e-mailadres.
-
Kan ik mijn account laten verwijderen?
Ja, u heeft het recht om uw gegevens te laten verwijderen. Stuur een e-mail met uw verzoek naar <a href="mailto:klantenservice@webedu.nl">klantenservice@webedu.nl</a>. U ontvangt dan ook een bevestiging.
Betalen
-
Hoe kan ik betalen?
De betaling vindt vooraf plaats via iDeal of creditcard. Bestelt u namens een school of organisatie dan kan de betaling plaatsvinden via een factuur.
-
De betaling is mislukt, is het mogelijk om de bestelling alsnog te betalen?
Ja. Log in en ga onder Mijn account naar Bestelhistorie. Kies vervolgens het desbetreffende bestelnummer. Daar kunt u alsnog betalen.
-
Moet ik verzendkosten bestellen bij elke bestelling?
Ja. Voor elke bestelling betaalt u verzendkosten. Deze staan vermeld bij de keuzes voor verzendmethoden. En u ziet de verzendkosten terug in de bestelbevestiging.
-
Wanneer ontvang ik mijn factuur?
Op het moment dat uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u de factuur per mail.
Levering
-
Is het mogelijk om de status van de bestelling volgen?
Na het inloggen kunt u de status van uw bestelling volgen door de te klikken op 'mijn account' en in het menu voor 'bestelhistorie' te kiezen.
-
Binnen welke termijn wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt tussen de vijf en tien werkdagen bij u afgeleverd, gerekend vanaf de eerstvolgende werkdag.
-
Is het mogelijk een bestelling te annuleren?
Het is niet mogelijk een bestelling te annuleren nadat deze geplaatst is. Als u de bestelling nog niet online heeft betaald wordt deze niet uitgeleverd. Annuleren is dan niet nodig.
-
Kan ik mijn bestelling na ontvangst nog retourneren?
Nee. De bestelling komt niet uit een voorraad, maar wordt na uw bestelling speciaal voor u gedrukt en verzonden. Daarom is het niet mogelijk om uw ontvangen bestelling terug te sturen. Als er iets mis is met uw bestelling, kan dat wel. Zie 'Wat moet ik doen als mijn bestelling niet in orde is'.
-
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet in orde is?
Is uw zending beschadigd, incompleet of komen de artikelen niet overeen met wat er op de pakbon staat, neemt u dan contact op met de klantenservice. Dan wordt het probleem zo spoedig mogelijk voor u opgelost.
-
Mijn vraag staat er niet tussen.
Als uw vraag er niet bij staat, neem dan contact op met de klantenservice via:
E klantenservice@webedu.nl
T: 071 - 711 43 12